Téma:

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 8 roků 1 měsíc zpět #9068

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím všechny. Jsem od léta novopečený majitel VFR 800 r.v. 2002, podle tacho má najeto 43.000 km a stav kotoučů a ostatních komponentů by tomu odpovídal. Při nákupu mi přišla motorka tichá a klidná, ale postupně objevuju různý pazvuky a chování a to mi nedá spát... Že je slyšet spojkový ložisko jsem od Hond už po léta zvyklej, ale po výměně oleje (odhaduju) se přidalo takový cvrlikání. Studenej motor to nedělá, až tak od 70°C a víc je to slyšet, když moto nakloním doleva, respektive když stojí rovně nebo nakloněná doprava, tak to neslyším. Taky do ztichne, jakmile přidám trošičku plyn a motor neběží na volnoběh. Jeden servisák mi řek, ať vyměním napínáky, tak jsem to udělal, ale tenhle zvuk se nezměnil, jen to celkově trochu ztichlo. Ani nedokážu přesně určit odkud ten zvuk jde, jestli od zadního válce nebo víc odspodu od spojky... Co radíte? zatím nedůvěřuju žádnýmu servisu (ze zkušeností) a tak to nechci dávat někam, kde mě jen oškubou o prachy a zvuk bude furt stejnej.
Taky jsem se chtěl zeptat na chování motorky. Při sólo jízdě je o dost klidnější než ve dvou, myslím tím vibrace, a to zvláště v dolním spektru otáček 3,5-5 tisíc. Tam je taky motorka dost líná. Byl jsem zvyklej z řadovýho dvouválce na lepší pružnost motoru odspodu (využitelnost byla tak od 3 tisíc), tady je to tahoun až od 5 tisíc otáček. Prostě tam dole pod 5 tisíc je to ve dvou líný k rychlímu probrání při otočení plynu. Je to normální nebo je motor rozštělovanej? Dával jsem novej vzduchovej filtr, měřil a kontroloval svíčky (OK), jak jsem psal novej motorovej olej a filtr a mimo to destičky a chladící kapalinu a ty napínáky. Chtěl jsem udělat podtlaky, když se měl dole airbox, ale nesehnal jsem od nikoho na půjčení manometry. Co vy na to?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 8 roků 1 měsíc zpět #9069

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Ahoj, vezmu to od konce. Že bude čtyřválec odspoda línější než dvouválec podobného objemu je zřejmé už z povahy věci. Čtyřválec zase více pojede nahoře. To je prostě daný fakt, stejně jako z křivky výkonu vyplývá, v kolika otáčkách je ho kolik k dispozici. V tomto ohledu tady nevidím problém.
Cvrlikání můžou dělat taky rozvodové řetězy. Což by mohlo odpovídat tomu, že to trochu ztichlo po výměně napínáků. Takhle od stolu těžko posuzovat a už vůbec radit. To chce vidět naživo.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 8 roků 1 měsíc zpět #9070

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Díky za názory. Jsem se domluvil s jedním (prej výborným) servisákem, že to rozdělá a rovnou udělá ventily. Tak uvidíme jak jsou na tom rozvodový řetízky a co to vlastně pocvakává...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 9 měsíců zpět #9176

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0

scalla napsal: Ahoj, vezmu to od konce. Že bude čtyřválec odspoda línější než dvouválec podobného objemu je zřejmé už z povahy věci. Čtyřválec zase více pojede nahoře. To je prostě daný fakt, stejně jako z křivky výkonu vyplývá, v kolika otáčkách je ho kolik k dispozici. V tomto ohledu tady nevidím problém.
Cvrlikání můžou dělat taky rozvodové řetězy. Což by mohlo odpovídat tomu, že to trochu ztichlo po výměně napínáků. Takhle od stolu těžko posuzovat a už vůbec radit. To chce vidět naživo.


Narazil jsem na tenhle srovnávací test z roku 2007, ve kterým je nekompromisní pohled na VFR800, tak to sem dávám, protože se mi líbí, že někdo napíše pravdu a ne jen marketingový keci...
PS: Nejde mi o hanění vlastní motorky, ale je dobrý znát pohled dalších motorkářů. Sám sem zvědavej, jestli u VFR zůstanu déle než jednu sezónu...
Přílohy:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 9 měsíců zpět #9177

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Proč by to mělo být o hanění motorky? Že FZ1 jede líp než VFR, o tom bych nepolemizoval. Ale proč nesrovnávají srovnatelné? Porovnat převrtanou sedm pade s litrem a říct, že má slabší spodek, to chce těžkou novinářskou erudici... Myslím, že ve srovnání s FZ8 by ten obstarožní motor tak zle nedopadl. FZ1 má na druhou stranu menší nádrž a celkově na mě působí jako rozpočtovka (kyvka, páčky, přístrojovka). Proto jsem taky koupil VFR (no a taky přístupem prodejce ve Vrbovce). Ale to už je každého volba.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od scalla. Důvod: P.S. Problém se vstřikováním byl jen u prvních ročníků. Pak to Yamaha opravila.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 9 měsíců zpět #9178

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
To důležitý v tom testu není srovnání s Fazerem, ale objektivní popis našeho VFR. Není to moje první motorka a určitě nebude ani poslední, ale chováním motoru je jedna z mých nejhorších. To co mi na začátku připadalo jako neduh rozštelovaný motorky se při srovnání s pravdivýma a nepřikrášlujícíma recenzema (zatím znám takový jen dvě) ukazuje jako charakteristický projev. Ještě, že je tak pěkná a že je manželka nadšená...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 9 měsíců zpět #9180

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Prosím tě, co je na té recenzi objektivního? Co si mám myslet o pasáži, kde se snaží rozkutálet VFR na šestku ze dvou tisíc otáček a ještě se diví, že se motor málem rozskočil? Nikdy by mně nenapadlo jet na osmikilu pod 3 tis. Tak možná na jedničku.
V článku mohu souhlasit s tím, že změny mezi 02 a 06 jsou více méně optické. Ale má také např. jiné vstřikovače a jinou mapu (což bych ale taky neprezentoval jako nový model). VTEC je oblíbená novinářská kategorie. To ani nemá cenu rozebírat. Tento novinář je evidentně VTEC nekompatibilní. :)
Převodovka - nevím, kde přišel na to, že řadí tvrdě. Na BMW řadí převodovka tvrdě, ale na VFR?
Plexi - souhlas, taky proto jsem dával vyšší se spoilerem. Ale opět, "objektivně" v článku řeší jen plexi. Co zbytek kapotáže? VFR má dobré kapoty, v dešti máš suché nohy, o čemž bych na Fazeru vcelku pochyboval,zvláště bez těch přídavných - (za příplatek) kapot.
Pokud jde o projev motoru, ano, je hrubší, ano má díru mezi kolem 5000 ot. Tvoji motorku neznám, takže se nemohu vyjádřit k tomu, jakými neduhy trpí.
Ale ty resuscitované osmikila v crossrunnerech nebo VFR800F fungují dodnes. Furt je to ten samý motor, o kterém už před (deseti?) lety napsal, že je obstarožní. :)

Přijeď na sraz, probereme na báru. ;)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 9 měsíců zpět #9183

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
No určitě není objektivní zkoušet pružnost motoru od dvou tisíc, to je prasárna... Ovšem měl jsem dvě slabší motorky (jednovál a dvouvál), ale obě byly dole mnohem, mnohem lepší... VFR je líný dole a jede až nad 5000 ot. Proč se mi líbí tenhle test? Protože ostatní novináři musej chválit, aby jim dealer příště ještě něco půjčil. Tak se ovšem před výběrem nedozvíš nikdy zápory. A k tomu řazení: nahoru mi to řadí tiše, ale dolů to ze čtyřky níž tluče pořádně ať dělám co dělám...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 9 měsíců zpět #9184

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Zkoušet pružnost motoru od dvou tisíc není prasárna. Třeba Bandit 1250 v pohodě táhne od 1200 otáček. Ale to jsou naprosto nesrovnatelné věci. VFR800 má slabší spodek, protože je to jenom 800. Z takového motoru se dá dostat výkon jen otáčkama. Vyšší otáčky jsou ve zkratce výkon nahoře, mrtvo dole. Škoda že sem Maxx chodí tak málo, určitě by se s tebou rád podělil o zkušenosti jednovál vs. VFR. ;) Nemám pocit, že by si na VFR nějak stěžoval. Ale může jít taky o problém tvojí motorky. Já jsem měl taky pocit, že mi nejede a prakticky jsem z ní nedostal více jak 230 km/h. Zajel jsem na brzdu a místo 110 koní měla jenom 90. Problém byl v chybně nastaveném snímači plynu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Pazvuky VFR 800 vtec a jiné dotazy ohledně motoru 7 roků 9 měsíců zpět #9185

  • Homolka
  • Avatar uživatele Homolka Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 42
  • Obdržená poděkování 0
Slabší spodek nemá protože je jen 800, ale protože ten motor je takovej. Silnější spodek má i třeba GSR 600... Tou prasárnou sem myslel 2000 na šestku.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Homolka.
Vygenerováno za 0.344 sekund
Powered by Kunena fórum