• Strana:
  • 1
  • 2

Téma:

Zkrat na hlavní pojistce 7 roků 6 měsíců zpět #9629

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Téma pro všechny snílky a rozjímače. ;) Fantasii se meze nekladou, pište, koho co napadne, třeba se najde podnětná myšlenka. Stručné shrnutí situace. Mám zkrat na hlavní pojistce - pojistka "A" - 30A. Je to ta pod červeným konektorem u baterky. Když odpojím konektor, neměl by červený drát mít spojení se zemí (pro jistotu ověřeno na Gapyrově motorce). Jenže já tam zem mám. Rozpojil jsem všechny konektory, které jsem našel, tím pádem můžeme vyloučit zkrat na některém spotřebiči. Zkrat stále trvá. Za této situace mi zbývají tři možnosti:
  1. 1) zkrat vedení vs. kostra (rám) - poškozená izolace hlavního svazku
  2. 2) poškozená izolace hlavní napájení vs. negativní vodič uvnitř svazku bez vnějšího poškození
  3. 3) kombinace bodu 1) a 2)

Myslel jsem, že bod 1 a 2 určím snadno tím, že odpojím kostru vedení (zelené vodiče pod sedlem, levá strana). Jestliže po odpojení kostry budu mít stále spojení na rám, bude poškozena izolace vodiče. Jestliže spojení mít nebudu, ale budu mít spojení proti odpojené kostře, je to zkrat uvnitř vedení, bod 2).

Tolik teorie, praxe je opět trochu složitější. Po odpojení kostry mám stále průchozí cestu hlavní vodič - rám. Kostra má dvě očka. Jedno s hrubými zelenými dráty, druhé s tenčími. Když měřím proti tenkým, průchozí nejsou. Když měřím proti hrubým, průchozí jsou.

Což mě vede k závěru, že nejpravděpodobnější bude bod 3. Ale opět. Hlavní svazek vypadá velmi masivně a co jsem dohlédl, nikde není poškozen. Svazek vede vnitřkem rámu, takže je téměr vyloučeno, aby "se to prodřelo". Není o co. V jeho blízkosti se nic nepohybuje, svazek je pevně přichycen, mechanicky s ním téměř nepohnu. To by muselo někde něco plandat, aby se prodřelo. Do méně přístupných míst jsem zkoušel koukat inspekční kamerou. Mám jen levný model, takže možnosti jsou omezené, ale i tak jsem neviděl žádné vnější poškození kabeláže.

Každopádně ten svazek bude muset ven. Což znamená rozebrat půl motorky. Ten svazek se na lince montuje jako jeden z prvních komponentů na holý rám. Takže vyndat ho ven bude super práce a vůbec se mi do toho nechce. Stejně jako s časem to nevypadá nejlépe. Takže nejspíše každý den se v tom chvíli pohrabu, případně rozeberu další kus.

Ještě poznámka ke konektorům. Verze 2002 - 2005 trpívaly na přetížení kostry pro přední část kabeláže. Motorka pak chcípala. Poznalo se to podle nataveného modrého konektoru na levé straně. Všechny konektory, které jsem rozpojil, včetně těch od alternátoru jsou nepoškození a nemají ani známky přehřívání. Jen na vlastních pinech je lehká oxidace v místech, které nebyly v kontaktu, což je myslím po 10 letech vcelku normální.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Zkrat na hlavní pojistce 7 roků 6 měsíců zpět #9630

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 15
Co spínací skříňka,nemůže být zkrat tam?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Zkrat na hlavní pojistce 7 roků 6 měsíců zpět #9631

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Jarak napsal: Co spínací skříňka,nemůže být zkrat tam?

Nemůže. Jak jsem psal, všechny spotřebiče jsou odpojené. Tedy i spínací skříňka. ;)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Zkrat na hlavní pojistce 7 roků 6 měsíců zpět #9632

  • Zizi79
  • Avatar uživatele Zizi79
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 72
  • Obdržená poděkování 1
tak drzim palce pri oprave

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Zkrat na hlavní pojistce 7 roků 6 měsíců zpět #9633

  • Carel
  • Avatar uživatele Carel
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 2
  • Obdržená poděkování 0
Jen mě napadlo.Nevim jak je to u VTECu ale co nějaká sdružená kostra?Neni tam nějaký skrytý místo kde se kostry potkávaj? Mě to na Fi potrápilo

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Zkrat na hlavní pojistce 7 roků 6 měsíců zpět #9634

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Carel napsal: Jen mě napadlo.Nevim jak je to u VTECu ale co nějaká sdružená kostra?Neni tam nějaký skrytý místo kde se kostry potkávaj? Mě to na Fi potrápilo

Pokud tam není ještě někde něco, tak jsem to odpojil. Ale to se nakonec ukáže, až ty dráty půjdou ven. Já myslím, že tam nic víc není. Ae i kdyby bylo, nic to nemění na faktu, že hlavní plus vodič by neměl mít přímé spojení na kostru.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Zkrat na hlavní pojistce 7 roků 6 měsíců zpět #9642

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Status update. Dnes jsem vypustil chladící kapalinu, shodil chladiče a odpojil pár dalších konektorů, které jsem myslel, že odpojovat nebude potřeba. Ale jsou ve stejném svazku. Taky dílo. Některé konektory jsou jednoduché, ale u některých je pojistka schovaná, aby to bylo zajímavější. Nechápu, proč se nedělají všechny konektory stejné, s mačkací pojstkou z venku. Asi by to bylo moc jednoduché. Kus hlavního svazku jsem vyvěsil. Pochopitelně, na první pohled žádné poškození. Bohužel mi začíná docházet optimismus, když vidím, kudy ten svazek vede. No nevím, jestli to půjde s motorem v rámu... :-( Tohle začíná smrdět kompletní rozborkou... :-( Pochopitelně, zkrat pořád trvá. I poroti rámu. Jediná zajímavá věc - když píchnu jednu elektrodu do červeného drátu a druhou elektrodou jdu po rámu směrem dopředu, roste odpor. To by mohlo naznačovat, že je to zkratlé nedaleko baterky. Ale jinak nevím, k čemu mi to bude dobré. Ten svazek asi stejně budu muset stejně vyndat ven. :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Zkrat na hlavní pojistce 7 roků 6 měsíců zpět #9643

  • Janka
  • Avatar uživatele Janka
  • Offline
  • Nováček
  • Nováček
  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
Tome, rozebirat to jde lehce, ale budes to umet dat vsechno spatky do kupy? Nedej buh, abys na podzimni sraz nedojel autem a motorku dovezl jako kupu soucastek ve voziku ...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Zkrat na hlavní pojistce 7 roků 6 měsíců zpět #9644

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Alenečka napsal: Tome, rozebirat to jde lehce, ale budes to umet dat vsechno spatky do kupy? Nedej buh, abys na podzimni sraz nedojel autem a motorku dovezl jako kupu soucastek ve voziku ...

Aspoň by to bylo stylové. Na vozíku ze srazu, na vozíku na sraz. Tam mi to opravíte a zpátky pojedu na motorce. :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Zkrat na hlavní pojistce 7 roků 6 měsíců zpět #9673

  • Stanley
  • Avatar uživatele Stanley
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 220
  • Obdržená poděkování 12
Co jsem vyčetl ze schéma, vede červený drát do pojistkoveho boxu ale cestou má odbočku i do spínací skříňky. Já bych je tedy vypíchl z těch tří konektorů a pro vyzkoušení vedl jiný kabel bokem. Tedy z relatka u baterky do pojistek a spinacky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.380 sekund
Powered by Kunena fórum