• Strana:
  • 1
  • 2
  • 3

Téma:

Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 10 roků 4 měsíců zpět #7870

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
Mám takový možná blbý dotaz - jak nejlépe nastavit útlum a předpětí u VFR VTEC pro jízdu se třemi kufry a ve dvou (čili z mého pohledu při "maximálním zatížení")? Jelikož razím teorii "když tomu nerozumím a funguje to, nehrab na to", tak jsem zatím na nastavení odpružení u mého VFRka ještě nikdy nesahal a netestoval různá nastavení útlumu a předpětí. Nicméně teď o víkendu chci poprvé vyrazit se všemi kufry a ještě se spolujezdkyní, takže jsem doznal, že nějaké úpravy by to chtělo :) Ovšem metoda pokus-omyl se mi jeví jako velmi neefektivní a předpokládám, že se tady najde spousta matadorů, kteří touto metodou prošli přede mnou a mají mnohem více zkušeností nežli já. Já jsem si přečetl příručku a u toho jsem skončil, takže vím jak to seštelovat, ale nevím o kolik. Selský rozum radí dát to nadoraz na nejtvrdší, ale za zeptání člověk nic nedá, než na to bude hrabat :) Proto se ptám, jak nastavujete odpružení vy? Předem díky za radu!

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 10 roků 4 měsíců zpět #7871

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj,

já při takovém zatížení (2 osoby, 3 kufry) nastavuji tvrdost pružiny na maximum, útlum nechávám beze změn. Řeč je o sériovém tlumiči VTEC ABS.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 10 roků 4 měsíců zpět #7872

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj, díky za příspěvek. Mám taky sériový tlumič, jen verzi VTEC bez ABS. A ještě dotaz - nastavuješ jen zadní, nebo i přední?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 10 roků 4 měsíců zpět #7873

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ve své podstatě je shodný, jen u verze ABS je "prstenec" se šlahounem na nastavení tvrdosti pružiny.

No... s tím předkem.... buď ho nechávám beze změny o 1 stupeň přitvrdím.
Z jednoho úhlu pohledu je to tak, že když se zatíží zadek, tak předem se naopak odhlehčí, tedy není nutné přitvrzovat.
Z druhého úhlu pohledu je to ale tak, že při brždění je celková hmotnost (kufry + spolujezdec) motorky vyšší a v momentě brždění jde váha na předek, takže je dobré přitvrdit, aby se předek tolik neponořoval.

V 90% případů předek nechávám beze změny... ale tohle je opravdu na individuálním posouzení každého řidiče, jak mu to vyhovuje.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 10 roků 4 měsíců zpět #7874

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
Jo, s tím předkem jsem si říkal to samý, asi ho nechám beze změny, když by to šlo moc nadoraz, přitvrdím. Každopádně díky moc za radu ;-)

BTW když už jsme u toho nastavování, máš nějak otestovaná světla? Ty už udělám tou metodou pokus omyl, ale napadlo mě třeba jestli to prostě při takovýmhle zatížení nemá člověk dát rovnou "nadoraz" a sklopit co nejvíc dolů.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 10 roků 4 měsíců zpět #7875

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Sériový tlumič můžeš dát klidně na doraz, ty rozdíly mezi polohami jsou minimální. Pro mně byla málo i nejtvrdší poloha. Stejně jsme škrtali. Vzhledem k tomu, jak je to měkké, budeš v noci oslňovat. Ale předpokládám, že pojedeš primárně ve dne, takže bych to neřešil.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 10 roků 4 měsíců zpět #7876

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Co se týče světel, tak když jsem byl na STK, nechal jsem si je tam seštelovat, aby byly správně nastavené... pak jsem přijel do garáže, udělal si značku na podlaze (tam vždycky bude střed předního kola) a na dveřích garáže udělal vodorovnou čáru (křídou) do jaké výšky svítí světla. Pak jsme si na to sedli s přítelkyní a světla sešteloval dle křídové linky. Díky značce na podlaze a čáry na dveřích mohu (resp. jsem mohl*) kdykoliv při jakémkoliv zatížení štelovat dle aktuální potřeby...

* jelikož si ale už ani nevzpomínám, kdy naposledy jsem jel na motorce sám... myslím, že přítelkyně už se sama pasovala do role "povinné výbavy motocyklu každé vyjíždky" .... tak světla mám permanentně nastavená na 2 lidi... a ani mě tím pádem netrápí, že čára na dveřích i značka na podlaze už jsou fuč :laugh: :laugh: :laugh:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 10 roků 4 měsíců zpět #7877

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
Tak s tím oslňováním jsem to čekal, bohužel, jsem dojížděl za tmy a jak začalo zapadat slunce, tak reakce okolních řidičů (a já se jim nedivím) mě donutily zastavit na benzínce a ty světla seštelovat. Hodil jsem to úplně nadoraz, no i tak to asi svítilo celkem nahoru, každopádně už to tak nechám (v noci stejně jedu dvakrát za rok). Nicméně takhle dementní štelování světel, to bych od Hondy nečekal...

Spíš se mi teda přihodila jiná věc a sice že asi 40 km před cílem když jsem dojel na benzínku, tak šel z motoru takovej divnej nepravidelnej zvuk "navíc". Když sem natankoval a zase nastartoval, tak dobrý, ale asi za 20 kiláků se mi rozsvítila kontrolka vstřikování. Tak jsem dojel na konec dálnice, vypnul motor, zapnul a kontrola zhasla, ale teda divnej zvuk v motoru zůstal a možná se i trochu zvětšil. Nicméně motor se nepřehřívá, kontrolky nesvítí, tak nevím. Napadly mě hned rozvodové řetězy (moje motorka má 43 000 km), ale nevím, není to vyloženě chrastivej kovovej zvuk, spíš takovej jak když se tam něco nepravidelně "točí navíc", prostě zvuk navíc k původnímu zvuku motoru... Jelikož jsem na víkend na Moravě, asi to zkusím dojet do Prahy, abych tady nemusel zůstat do pondělí a motorku tu nechávat někde v servise tady... Nesetkal jste se někdo s něčím podobným?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 10 roků 4 měsíců zpět #7879

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Proč blbé štelování? Štelování je v pohodě, blbé je jen odpružení. :laugh: S origoš tlumičem na mně taky všichni blikali jak strhaní, někteří na mne prali i dálkama. Chudáci. To ještě netušili, že za mnou jede kámoš na Fárošovi s Xenonem. :laugh:

Obávám se, že diagnostikovat nějakou příčinu na základě tvého popisu se rovná věštění z křišťálové koule. Ostatně já měl řetězy vytahané jak prase a motorka normálně jela a nic nesvítilo. Řetězy po 40 tis. km už jisté opotřebení vykazovat mohou, ale neviděl bych v tom takovou tragédii. Jenom abych s tím podivným zvukem navíc nedopadl jako Radim. :laugh:

Ale taky může jít o příčiny dvě. Zvuk v motoru a kontrolka, jen se to náhodou sešlo. Rachtavý zvuk nemusí být jen řetěz, ale taky napínák. Ve většině případů odejde první ten vzadu, což má výhodu, že se dá snadno a rychle vyměnit.

Kontrolka a nepravidelný chod motoru (dokonce chcípnutí motoru) se mi taky rozsvítila a přičinou byla vybitá baterka. Ne úplně, motorka v pohodě startovala, ale prostě to tak blblo. Baterku jsem dobil a bylo to v pohodě. Pro jistotu jsem koupil novou (ale zatím je na ponku v garáži, furt jsem ji nevyměnil :blush: ). Ale budu muset. Ta stará se rychle vybíjí.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Nastavení odpružení (předpětí a útlumu) u VFR VTEC 10 roků 4 měsíců zpět #7880

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Jak tak čtu tyhle story, fakt začínám věřit tomu, že nejlepší motorka je nová motorka. Když se podívám po lidech, co mají mašinu od novoty, pak jezdí a nemají problémy. Co znám pak Beyk, Vlado nebo Brachazc. Ale ten toho zase tolik nenajel. :laugh: Co mi píšou lidi různě z netu, tak je s mašinou z druhé ruky vždycky nějaký problém. Nepočítám altíky, což začínám brát jako VTEC folklor a náprava je i díky Radimovu článku poměrně levná záležitost. Mimochodem oceňuji, že Radim se rozhodl svůj prvotní výtvor řádně otestovat a jezdit na něm, dokud neklekne. :laugh:
Ale co mají lidí motorky z druhé ruky, to jsou fakt kuriozity. Rozsypaný tlumič u Hrtaka (mimo jiné závady), rozvody, napínáky, které bych dle deklarovaných km nečekal. Prostě nechápu, co se ti může na mašině ve 43 tis. km podělat. Být to italka, pochopím. Ale i když žluťáci obětovali rozvodová kola, pořád je ten motor solidně udělaný. Zpracování, to je óda na strojařinu. To se k té mašině musel předchozí majitel chovat jak hovado, jinak nevím. Leda mne napadá, jestli to není ta mašina, do které předchozí majitel lil olej z auta??

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
  • 3
Vygenerováno za 0.386 sekund
Powered by Kunena fórum