Téma:

Re: Dobíjení...? 10 roků 2 měsíců zpět #7980

  • martin
  • Avatar uživatele martin
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Chlapi, prosim jen o radu, kontakty vyčištěné, regulátor Vape, stará baterka, a na volnoběh dává
se světly: 13,3 V
bez světel: 14,4 V
na 4000 ot
se světly : 13,3 V
bez světel: 14,4 V

že by jedna fáze v altíku K.O ???

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 2 měsíců zpět #7999

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Měřením na baterce nezjistíš, jestli je alternátor v háji nebo ne. Rozpoj alternátor od regulátoru, nastartuj a proměř všechny fáze regulátoru.. pozor, je tam střídavé napětí, takže si multimetr přepni na střídavé napětí.
Měl bys naměřit:
volnoběh: 15-30V
5tis otáček: min. 60V

Pak vypni motor a změř na konektoru altíku odpor fází mezi sebou. Hodnota se musí pohybovat mezi 0,1 – 1 Ohm.

V obou případech měření by se hodnoty měly pohybovat u jednotlivých fází na přibližně stejné úrovni, tzn. že např. u mojí motorky jsou u všech 3 fází odpory na hodnotě 0,6 Ohmu. Kdybys měřením zjistil, že máš odpor např. 0,7 - 0,7 - 0,4 nebo třeba napětí na volnoběžných otáčkách 17 - 17 - 10 ... je jasné, že jedna fáze je v háji a můžeš shánět nový altík nebo tento (dle návodu zde na fóru) zkusit zrepasovat.

Když bude altík měřením shledán jako v pořádku, můžeš se zkusit soustředit na regulátor nebo baterku.

Můj osobní tip ale je, že problém bude v regulátoru....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 2 měsíců zpět #8000

  • martin
  • Avatar uživatele martin
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Děkuji za rady ohledně měření.
test regulátoru i altíku proběhl již před napsáním tohodle dotazu. Fáze proti sobě nejsou ve zkratu-odpor zhruba 0,9 Ohmu, oproti kostře to má nekonečný odpor. Střídavé napětí se mi nějak nedaří zjistit, ukazuje mi to kravinu - 10,5 ale všude stejně mezi všemi fázemi.

regulátor je Vape. - proběhl test kladných i záporných diod s výsledkem 0,220V což je asi taktéž v pořádku na všech fázích. (Pravděpodobně jsou použity Beriliové diody) Zenerky maj 0,6-0,7.

Baterku jsem si půjčil bráchovu(1,5 zpět jsem ji nabil). Dneska proběhl test s proměřeným regulátorem a znovu hoodnoty.

(podmínky: pouze v graráži, v pul 8 už byla dost kosa něco zkoušet venku za jízdy...:-D )

beze světel:
14,3 V
potkávačky
14,1 V
hlavní světlo
13,6-13,7 V na výstupu z regulátoru směrem k baterce bylo 13,9 V

začínám si myslet že se to ztrácí v kabeláži...ale že až tak výrazně? ! Nějaká rada?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 2 měsíců zpět #8001

  • Radim
  • Avatar uživatele Radim
  • Offline
  • Začátečník
  • Začátečník
  • Příspěvky: 34
  • Obdržená poděkování 0
pozastavil bych se u toho měření střídavého napětí na alternátoru. Je problém v multimetru ? když tak zkusit jiný, ale pokud tam bude fyzicky jen 10,5V střídavých tak po usměrnění tam o moc víc stejnosměrného nebude. Regulátor pak nemá moc co zkratovat atd.Jinak řečeno, pokud nebude altík dávat střídavě +- deklarované hodnoty, nemá asi cenu řešit něco dál.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 2 měsíců zpět #8002

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Jak psal Radim.... proč je problém ve změření střídavého napětí? Pokud máš digitální multimetr, tak tuto funkci mají snad všechny dig. multimetry.... střídavé má zkratku ACV nebo "V s vlnkou"...

Jinak pokud bys naměřil na neutrál 10,5V střídavého napětí, tak je to fakt málo... ale myslím že ještě důležitější je, kolik naměříš v 5.000 otáčkách... vem si, že když se jedeš projet na motorce, tak z celkového času připadá na neutrál kolik?... tak 3-5% z celkového času? To možná ani ne. Takže většinu doby jedeš v otáčkách.... takže proměř střídavé napětí při při 5tis RPM a pokud tam nebudeš mít alespoň těch 60V, tak je problém v alternátoru...

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 2 měsíců zpět #8003

  • martin
  • Avatar uživatele martin
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Chlapi přede všem děkuji za pomoc v hledání zakopaného krtka..

jak dopadla situace..

alternátor odpojen od regulátoru a proměřeno střídavé napětí...

mezi všemi fázemi dává 65-70 V na 5000RPM takže alternátor je v pořádku.

kontakty znovu vyčištěny mezi altíkem a svazkem a mezi svazkem a regulátorem.

na baterce pri volnoběž. otáčkách znovu naměřeno : tedka už méně...13,9 bez světel se světly 13,5 v 5000RPM se světly i bez to stejné.

přešel jsem k měření napětí ihned na výstupu z regulátoru a při 5000 RPm dává regulátor na výstupu 14,1 V(se světly). na baterce na svorkách svazku jsem ale naměřil 13,5 se světly. Má tedy Baterka takový vnitřní odpor že když měřím u ní tak mi zkresluje výsledky? nebo je chyba v kabeláži - nějaké oxidaci svazku nebo uhnilým drátem?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 2 měsíců zpět #8004

  • martin
  • Avatar uživatele martin
  • Návštěvník
  • Návštěvník
ještě dodatek: když spojím altík a regulátor a i baterku tak střídavé napětí klesne na 8-10 V mezi fázemi...jak při 1100 tak i při 5000RPM

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 2 měsíců zpět #8009

  • martin
  • Avatar uživatele martin
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Chlapi, tak po dalším dni bádání a měření kde vlastně může být problém jsem přišel na jednu zásadní věc... my tu furt řešíme altík, regler atp...a sem tam nějaké kabely...ALE!
ono existuje ještě jedno udělátko...a to je startovací relé a kontakty vedoucí k němu od regulátoru a pak od startovacího relé vedou teprve kábly na baterku...takže problém byl nalezen v kontaktech vedoucích od regleru směrem k baterce(start. relé) kde byly kontakry zaoxidované a pojitka byla tak trochu připálená. Po očištění a nasunutí zpět funguje dobíjení na 100%!! Jsem rád že jsem nešel cestou výměny altíku regleru atp..co mi radili v servisu ai známý co servisuje moto. takhle jsem ušetřil hromadu peněz a ke spokojenosti nechváám tento finanční obnost na seřízení motoru...

Kéž je moje řešení situace návodem i pro ostatní kteří začnou míti problémy!

Ahoj.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 2 měsíců zpět #8018

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj Martine,

tak super.. gratuluji k vyřešení problému ;-)

Mně čeká bádání nad tím, proč při vypnutých světlech mi napětí klesá při zvýšení otáček... a při zapnutých stoupá... :unsure:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 2 měsíců zpět #8019

  • MiroslavNecas
  • Avatar uživatele MiroslavNecas
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 452
  • Obdržená poděkování 2
martin napsal:

Chlapi, tak po dalším dni bádání a měření kde vlastně může být problém jsem přišel na jednu zásadní věc... my tu furt řešíme altík, regler atp...a sem tam nějaké kabely...ALE!
ono existuje ještě jedno udělátko...a to je startovací relé a kontakty vedoucí k němu od regulátoru a pak od startovacího relé vedou teprve kábly na baterku...takže problém byl nalezen v kontaktech vedoucích od regleru směrem k baterce(start. relé) kde byly kontakry zaoxidované a pojitka byla tak trochu připálená. Po očištění a nasunutí zpět funguje dobíjení na 100%!! Jsem rád že jsem nešel cestou výměny altíku regleru atp..co mi radili v servisu ai známý co servisuje moto. takhle jsem ušetřil hromadu peněz a ke spokojenosti nechváám tento finanční obnost na seřízení motoru...

Kéž je moje řešení situace návodem i pro ostatní kteří začnou míti problémy!

Ahoj.

Tak to je paráda, mě už startovací relé vypeklo tím, že se zpeklo. Mám je teď tak nějak polepený ale funguje bez problémů.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.295 sekund
Powered by Kunena fórum