Téma:

Re: Dobíjení...? 10 roků 5 měsíců zpět #7849

  • Viki
  • Avatar uživatele Viki
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 415
  • Obdržená poděkování 1
lukyvfr napsal:

Ale aspoň, že to je jedna z nejspolehlivějších jebek... nedovedu si představit mít doma Ducati nebo Benelli :laugh:


já si to představit dovedu :)

...a uvažuju, že když se to tedy tak sere, že to prodám.... :S

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 5 měsíců zpět #7850

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj pánové,

tak jsem včera vše proměřoval... připojuji wordovský dokument, kde jsou zapsány výsledky.. případně zde link ke stažení www.uschovna.cz/zasilka/AHCCLIPP2FGMG53E-BLU

Na první pohled se zdá vše OK, až tedy na jeden úkaz.... při volnoběžných otáčkách jsem naměřil na baterce 14,11V ... jakmile zvýším otáčky, baterka klesne na 13,3V :dry:

Procházel jsem nějaké diskuze a můžou to být 2 věci:

A) BATERKA
- zde odkaz na diskuzi: www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=124432&fid=18&&pgr=2
- zde příspěvek od -LOTR- :

BAF vytekla mi baterka . Barva po křížku - krása prostě .

No a dělal jsem to pak podle tohoto .

Jinak alternátor proměřen, ohmy dává stejný, napětí všechny fáze kolem 60 V (při 5000 ot./min.) a se žárovkou na volnoběh kolem 13 V.

No a regulátor? To se kromě testování diod taky prověřil. A taky vyměnil z jiné motorky jen na zkoušku a stejný parametry takže tím by to snad taky nemuselo být.

Poznatky:
- s kykslou baterkou a mým regulátorem volnoběh 15 V a vyšší otáčky 14,9 V
- s kykslou baterkou a cizím regulátorem volnoběh 15 V a vyšší otáčky 14,9 V
- s cizí baterkou a mým regulátorem volnoběh 13,5 V a vyšší otáčky 14,42 V
- s cizí baterkou a cizím regulátorem volnoběh 13,45 V a vyšší otáčky 14,5 V

No a na závěr zajímavé zjištění že v té cizí motorce odkud jsou ty zapůjčené komponenty (stejný typ taky Honda TA650) oba regulátory ať můj či "cizí" a cizí baterií volnoběh 12,7 V a vyšší otáčky 13,8 V (přitom u mě to je 13,45 a pak 14,5 - tedy rozdíl o 0,7 V)- to by mě zajímalo co dělá ten rozdíl(?) - před regulátorem a baterií je jedině alternátor a leda konektory (ty byli taky prohlídnuty). Jo a v té cizí motorce na tu mojí vyblitou baterku taky ukázalo kolem 15 V oba režimy.

B ) KABELÁŽ OD REGULÁTORU K BATERCE.. částečně i regulátor
- zde přímo řeší tento problém
www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=96059&fid=5&pgr=#goto5631230


Co si o tom myslíte vy? Setkali jste se s tím někdo?

Příloha Men_VFR_8.doc nebyla nalezena.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od lukyvfr.

Re: Dobíjení...? 10 roků 5 měsíců zpět #7851

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Odcházející baterka je zajímavý poznatek. Tak to jsem zvědav, co se z toho vyklube v tvém případě. :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 5 měsíců zpět #7852

  • drevak77
  • Avatar uživatele drevak77
  • Návštěvník
  • Návštěvník
Hezký popsaný,já měl jeden problém s VFR 800 2005 a to ten, že jsem ráno nastartoval v pohodě a dojel k benzínce, natankoval, dal kafe a chci odjed po 45 min. a nic, ani to netuklo.Byl tam i kamarad co má VFR 800, tak jsme to propojili přes kabely startovací, nastartuju a po rozpojení kabelů to hned chcíplo.Tak mi půjčil baterku a s tou jsem dojel domů.Baterka tam byla asi 2,5 roků od firmy Varta gelovka 12V 9Ah.Byla celá nafouklá hlavně boky.Zajel jsem do Hondy a tam mi to všechno proměřili a zkontrolovali a vše bylo ok.Byla špatná baterka a nikdo nevěděl proč tak brzo odešla. Je pravda že jsem si tam nechal dát originál baterku za 2850 kč a ta má 12,4 V nechápu a 12 Ah a voltmetr od firmy Koso za 900 kč.To pro klid duše mám najeto teprve 30000 km.Na otázku, že mají Hondy, ale nejen Hondy problém z dobíjením mi bylo zdělíno že to je problém u každé moto.Vše se odehrává v tom jakou baterii tam máte. Když bude kvalitní tak máte na 98 procent vyhráno, že nebudete mít problém z dobíjením a že vám nevyhoří instalace,regulátor a stator.Je dobrý každý rok vyčistit a prostříknout svorky.Ted mi to ukazuje dobíjecí proud 14,2V a to s vypnutými světly, při rozsvícení 13,5V.Měl jsem štěstí že to takto dobře pro mě dopadlo ,mohlo to všechno vyhořet.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 5 měsíců zpět #7853

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Budu za hnidopicha, ale proud ve voltech to drásá oči :) . Už jsme to tu řešili vícekrát, kvalita komponent je důležitá. Nějak se mi nezdá, že Varta pro motocykl, konkretně zde např. Fi s o téměř 20% menším max. startovacím proudem a s cenou skoro poloviční oproti Yuase odvede stejnou službu se stejnou nebo lepší životností..

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 5 měsíců zpět #7854

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
To Maxx:
To je tak, když člověk píše ve spěchu.... rozlišovací schopnosti mezi proudem a napětím se pak stanou absolutně nulové :laugh:

Když jsem motorku v roce 2007 kupoval, byla tam ta Varta.. celkem dlouho vydržela. Pak jsem kupoval Yuasu, ale vlastní blbostí jsem si ji po 2 letech oddělal.. nechal jsem ji v moto přes zimu a nenabíjel. Před těma 2 lety (možná už to budou 3 roky... nejsem si jist) jsem kupoval EXIDE bike v Praze v www.battery-import.cz/. Vesměs mi ji doporučili, prý se kvalitativně téměř vyrovná Yuase a přitom je za lepší peníze.
Zde link na tu baterku: www.battery-import.cz/motobaterie-exide-...12v--90a--ytx12-bs-2

Ještě o víkendu vyzkouším přemostit kabeláž mezi regulátorem a baterkou.. napojím reglér přímo na baterku. Pokud se tím problém vyřeší, vím že to je kabeláží a že baterka i reglér je OK... pokud tomu tak bude, polovičním přemostěním (plus a pak minus) bych měl i zjistit, jestli je na vině kostra nebo plus... a pak můžu jít po kabelech a spojích. Když by se nic nezměnilo, můžu řešit výměnu baterky nebo regulátoru.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 4 měsíců zpět #7855

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahojte,

tak jsem o víkendu dále proměřoval. Stavil jsem se za kamarádem, co má taky Fi... bohužel ale má baterku v ubohém stavu (což věděl a taky to měření ukázalo), takže výsledky s půjčenou baterkou jsou trochu na nic...

ad1) Nicméně ale zajímavé zjištění je, že napětí se při vypnutých světlech chová úplně jinak (klesá napětí v otáčkách) než při světlech rozsvícených (stoupá napětí v otáčkách).

ad2) Při napojení regulátoru přímo na baterku a zapnutých světlech vychází napětí prakticky v limitech... problém by tedy mohla být kabeláž na plusu a možná i baterka. Do přílohy přikládám naměřené hodnoty.

Co si o tom myslíte?
Ti z vás, co máte Fi (a dobrou baterku a reglér)... našli byste si chvilku, proměřili ty 4 hodnoty na vaší motorce a hodili údaje sem? Myslím pouze při standardním zapojení.. tedy ten první řádek.

Předem díky moc ;)

Příloha Men_12_7.xls nebyla nalezena.

Příloha Men_12_7-20140714.xls nebyla nalezena.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od lukyvfr.

Re: Dobíjení...? 10 roků 4 měsíců zpět #7856

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Zdar, zítra když budu stíhat tak to změřím a dám to sem.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 4 měsíců zpět #7862

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Tak moje hodnoty- baterie Yuasa rok stará, regulator Ignitech, měřeno ihned po cca 50km jízdě v současném horku -

volnoběh (1000-1100ot./min.) - vše vypnuté - > 13,6V - 13,5V
volnoběh (1000-1100ot./min.) - potkavací sv. - > 13,3V - 13,1V
otáčky (4000ot./min.) - vše vypnuté - > 14,6V - 14,5V
otáčky (4000ot./min.) - potkávací sv. - >14.5V - 14.4V

Podle manuálu by měla být hodnota výstupního regulovaného napětí v rozmezí 14-14,8V /5000ot.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: Dobíjení...? 10 roků 4 měsíců zpět #7864

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Díky Maxxi... trochu závidím :unsure: :laugh:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.523 sekund
Powered by Kunena fórum