A proč by z toho motoru měli dostávat větší výkon? Vždyť dělají 1200. Navíc jak bys chtěl z tohoto objemu dostat větší výkon? Si to přepočti na litr. Ten motor je pořád výkonově na špici. To by museli nahnat vyššími otáčkami. A k čemu by to bylo? Už tak má osmistovka výkonovou špičku dost vysoko. Proto ten motor dělají s VTECem, aby táhl více odspoda. Jo, pár koní by se určitě našlo, kdyby tam dali zpátky kola. Ale ty jsou moc drahé. Jestli se kola někdy do VFR vrátí, pak bych se spíše čekal ve dvanáctce, kde je vyšší prodejní cena akceptovatelnější. Jak to vypadá, s touhle osmistovkou má Honda své plány ve středním segmentu a tam se na cenu hraje mnohem více.
Jinak k spotřebě VFR800Fi - nevěřím na zázraky. Spotřebu hodně dělá styl jízdy. Co je to svižnější jízda? To je velmi vágní definice. Mám slíbenou projížďku na BMW R1200R, což je stroj, o kterém novináři píší, ať jedeš jak jedeš, jedeš za pět, pět a půl. Jsem na to zvědav. Protože letos, co jsme jeli pojezdit do Mariazell jelo se mnou Suzuki SV1000 a Yamaha FZ1 Fazer. Vzhledem k tomu, že jezdecky jsme na tom dost podobně, nikdo nezdržoval, nikdo neujížděl, prostě jsme pořád jeli jako kompaktní skupina a spotřeba se u všech třech motorek lišila o jednu, dvě deci (brali jsme do plných nádrží a schválně jsem se díval, kolik kdo bere). Další věc, jak počítáš spotřebu. Marek na SV měl taky SpeedoHealer, a po 200 km se nám lišil údaj o 100 m. Což beru jako hodnověrný údaj, že jsme tolik opravdu ujeli. Moje spotřeba za jednotlivé tankování (co 200 km, jelikož SV má malou nádrž) - 6,37 - 6,36 - 6,14 - 6,58 - 5,85 - 6,2 - 6,35 - 6,37 Svižněji jsme jeli pořád
Tím chci jen demonstrovat, že jely motorky třech různých koncepcí motorů, ale když jely zhruba stejně, žraly zhruba stejně. A dokud někdo nepřijde se zlepšovákem, jak zvýšit účinnost zážehového motoru, pak se žádné zázraky nestanou. Takové výkřiky, že Honda slibuje spotřebu pod pět litrů - no, proč ne. Když pojedeš devadesát, určitě se pod pět dostaneš.