Před časem jsme to řešili v rámci
jiného
tématu. Zvláštní, taková blbost, jako nastavení volnoběhu. Měl jsem ho docela nízko, zhruba 1000 ot/min., ale nevěnoval jsem tomu pozornost. Teď jsem ho zvednul, jak má být na těch 1200+/-100 ot/min a motorka najednou jede úplně jinak. Vespod, kde to bylo dříve mrtvé, to jemně zatahuje. Tak jsem neodolal a jel to zase vyzkoušet na dálnici.
Provoz nebyl ideální, ale i tak, s kufrem a nezalehlý za plexi to dalo tachometrových nevím kolik, přece jen vzhledem k provozu jsem neměl čas koukat na tacho, ale na navigaci zůstala maximálka 228km/h. Co jsem vyčetl, tak ten volnoběh funguje jako zarážka na plyn. Když to bylo dole, možná se klapky úplně neotevřely. Netuším, ale je to znatelný posun. Jinak mne ta maximálka netrápí, spíše mi pocitově přišlo, že ta motorka nejede, jak by měla. Myslel jsem, že to bylo blbě nastaveným rozvodem. Ale chybu jsem nenašel. No, tak se to vysvětlilo. Pokud máte na VTECu pocit, že to není ono, poštelujte volnoběh