Izolaci nijak nerozporuji. Na druhou stranu taky netuším, čemu to pomůže.
Lepší výplach - nejsem odborník na proudění plynů. Ale laicky mi to nesedí. To, že budou teplejší plyny rychleji proudit výfukem je možné. Ale to přece není cílem. Cílem je dostat plyny rychleji z válce, ve výfuku, když to přeženu, už je to vcelku jedno.
Přestavme si dvě zázračné pásky. Jedna dokáže teplotu plynů od 100 stupňů zvýšit. Druhá o 100 stupňů snížit. Ta první páska způsobí, že se plyny roztáhnou, budou rychleji proudit výfukem, ale v důsledku expanze taky zpátky do válce. Druhá páska způsobí, že část plynů zkapalní. Což způsobí podtlak, takže plyny potečou výfukem pomaleji (třeba i zpátky), ale také z válce se dostanou rychleji. Což chceme.
Krásné téma na tvorbu divokých teorií, fantasmagorií a rozjímání o ničem
Jen mi nejdou do hlavy dvě věci. Kdyby ta páska byla tak zázračná, proč se nepoužívá v době honby za mikrogramy emisí CO2 sériově? Ba naopak, trendem doby jsou kapalinou chlazené výfukové svody (byť tam je cílem snížit teplotu kvůli turbu a katalyzátoru).
Druhá - podívej se na motory F1. Vidíš na svodech nějaké pásky?
Rozjímat se dá do nekonečna. Prakticky stačí zajet na brzdu před a po pásce. Hned je jasno.