• Strana:
  • 1
  • 2

Téma:

Natural E10 7 roků 7 měsíců zpět #9362

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Maxx napsal: Budu se snažit tankovat lepší benzín, což jsem občas dělal už dříve ikdyž dostupnot nicmoc. . A tak u mě dojde určitě na lahvinku Vifu pod sedlem.

Kefalín, čo si predstavujete pod pojmom "lepší benzín"? :-) Jestli tím myslíš aditivovanou 95tku, tak to je sice lepší než drátem do oka, ale z hlediska lihu si nepomůžeš. Nic proti VIFu, už jsem vyjezdil první plechovku a dojmy jsou jen pozitivní. Na druhou stranu, benzíny 98+ jsou aditivovány samy o sobě, tak to se bez té lahvinky "VIFu" klidně obejdeš. :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Natural E10 7 roků 7 měsíců zpět #9377

  • VFRošt
  • Avatar uživatele VFRošt
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 177
  • Obdržená poděkování 9

scalla napsal: Co budete dělat vy? Budete jezdit na E10 nebo si připlatíte za 98+ a na svých vyjížďkách budete "lovit" pumpy s tímto palivem?


Odpověď na tuto otázku je jednoznačná. Od ko..tů z EU nemůžeme čekat nic dobrého, takže se nejlépe odstěhovat z Evropy....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Natural E10 7 roků 7 měsíců zpět #9378

  • VFRošt
  • Avatar uživatele VFRošt
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 177
  • Obdržená poděkování 9
...teď reálně...
Svého času jsem si četl článek, kde dělali rozbor a porovnání N95 a N98. Oba benziny se moc nelišily a to ani v oktanovém čísle a v subjektivním pocitu už vůbec.... jen ten N98 je více aditivován... a kolik je u nás rafinérek, které vyrábí PHM? Takže všechny tuzemské benziny jsou na jedno brdo, jen se liší aditivací... asi tak...

Já osobně dávám dlouhodobě do benzinu VIF a jsem spokojen. Byl jsem spokojen, i když jsem VIF nedával, ale aspoň mám dobrý pocit, že něco dělám pro mou motorku ;)
O téměř zázračných účincích VIFu :) jsem přečetl několik testů, ale jsem k tomu všemu u nás trochu skeptický. Co ale mohu sám potvrdit, že působí jako skvělý stabilizátor benzinu, kdy jsem jednu zimu nechal v sekačce na trávu asi deci benzinu a samozřejmě na jaře ani škit a zvodnatělý benzin jsem vylil. Další zimu jsem nechal stejné množství benzinu v sekačce, ale s adekvátním množstvím VIFu. A ono to zafungovalo. Na jaře jsem v pohodě nastartoval, motor jel pravidelně...

Takže po této zkušenosti nejen že přidávám VIF po každém tankování do motorky, ale i bez obav nechám poloprázdnou nádrž přez zimu, pokud nestihnu dotankovat do plné...
Letos to tak bylo, nestihl jsem dotankovat, VFR mi stála 6 měsíců pod plachtou.... a toto pondělí startovala na první pokus ;)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Natural E10 7 roků 7 měsíců zpět #9379

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Rošťáku, ten článek by mě zajímal. Jestli někde máš odkaz, pošli. Jinak nevěřím, že se benzíny nelišily. Oktanové číslo je dané normou. Jestliže měla BA95 stejné oktanové číslo jako BA98, tak to buď někdo prodával 98čku jako BA95 nebo do nádrže s BA98 dali normální natural. Pochopitelně definice "se moc nelišily v oktanovém čísle" je taky vágní. Jestliže se oba benzíny liší o 3 jednotky, tak to se opravdu o moc neliší. :-)
Z hlediska využití konkrétně ve VFR800 v tom nebude rozdíl, protože ta má v návodu dokonce, že máš tankovat benzín o min. 91 oktanech. Takže 98čku určitě nevyužije. Aditiva ano.
BA98 se u nás nedělá. Dováží se nejčastěji ze slovenska nebo rakouska. Takže na jedno brdo určitě nejsou. :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Natural E10 7 roků 7 měsíců zpět #9380

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Scala-právě, že ten Vif bude nutnost, protože dostupnost "top" paliv není nic moc. Alespoň když to vezmu na svých oblíbenych trasách na Vysočině při takovém tom projetí tak to abych plánoval jízdy podle toho kde mají jaký benzín. Takže v budoucnu holt Vif do E10 a když to půjde tak samozřejmě 98 nebo 100, těch pár kaček u motorky nehraje roli.
Jinak k účinkům Vifu-možná si to jen namlouvám, ale letošní zážeh CB po zimě s baterkou vybitou, že skoro netočila se zdařilo po jednom líném protočení a pak už nakopávačkou na cca 3-4šlápnutí což je fajn. CX chytlo na brnk takže minimálně ohledně uskladnění to prostě funguje.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Maxx.

Natural E10 7 roků 7 měsíců zpět #9381

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla Autor tématu
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Na youtube jsem viděl (ale bohužel neschoval) test nějakého aditiva do benzínu. Týpek s ruskojazyčným přízvukem na brněnském dromu s kulisou vytáčených motorů zatěžoval kus kovu a podléval to benzínem s aditivy. Bez aditiv ten kov mizel vcelku rychle. S VIFem méně a s tou jeho propagovanou přísadou naprosto nejméně -> ta jeho je nejlepší. :-) Nicméně mazivost je jen jedna z požadovaných vlastností a na VIFu je sympatické, že svá aditiva nechal otestovat v laboratořích SGS. K čemu je přísada, která sice krásně maže, ale zároveň zakarbonuje motor? VIF opravdu funguje. Za loňský rok jsem vyjezdil plechovku a na motoru je to znát. Jak dříve pocukával v nízkých otáčkách (a potom už i ve vyšších), tak se to znatelně zlepšilo. Asi budou potřeba 2- 3 další plechovky, než se to zlepší do původního stavu, možná už to lepší nebude, ale i tak to stojí za to. Ale špatné zkušenosti nemám ani s Ultra95 co čepují u alberta. Dodává unipetrol, což je vlastník benziny. Vůbec bych se nedivil, kdyby Ultra95 byla to samé co Efecta95.
E10 vs 98,100 je problém. Asi bych to nemíchal. Buď jezdit na 98+ a když holt není dostupný, tak jezdit na E10 s VIFem a stovku tam dát přes zimu. Budeme se muset přizpůsobit. :-(

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Natural E10 7 roků 7 měsíců zpět #9382

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 15
Nic.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Naposledy změněno: od Jarak.
  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.274 sekund
Powered by Kunena fórum