• Strana:
  • 1
  • 2

Téma:

Krizová situace - duální brzdy 8 roků 4 měsíců zpět #8796

  • lukyvfr
  • Avatar uživatele lukyvfr Autor tématu
  • Offline
  • Uživatel je blokován
  • Uživatel je blokován
  • Příspěvky: 88
  • Obdržená poděkování 1
Ahoj všichni,

dneska ráno jsme s přítelkyní vedli debatu, jak reagovat a co dělat v krizových situacích na motorce a dostali jsme se také k tématu "záměrné položení motorky ještě před srážkou". Myslím takovou tu "klasiku", že zadupnu zadní kolo do smyku a strnu na bok a sklouznu z ní.... takže kontrolovaný pád z motorky.
Jenže když jsem se nad tím zamyslel hlouběji, říkal jsem si jak na takový případný kontrolovaný smyk/pád můžou mít vliv duální brzdy... když zadupnu zadní kolo, tak přece přibržďuje i předek a to by mohlo mít vliv na úspěch či neúspěch správného "podseknutí" motorky.

Zajímal by mě váš názor na výše uvedené... případně máte s tím někdo osobní zkušenosti?

Předem díky za reakce

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Krizová situace - duální brzdy 8 roků 4 měsíců zpět #8805

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Nechci ti kazit radost, ale myslím, že VFR nemá tak silnou zadní brzdu, abys při brzdění z vyšší rychlosti (pokud nebude mokro, písek) dostal do smyku. Osobně ani zadní brzdu neumím používat. Dnes jsem si zrovna říkal, kdy jsem na ni šlápl naposledy. Nicméně složit VFR můžeš jako každou druhou motorku. Při šlápnutí na zadní brzdu, předek přibrzďuje jen jedním párem pístků. Na téma Dual CBS jsem přeložil článek. Najdeš ho v technice.
Při hrozící srážce s osobním autem se spíše doporučuje brzdit do poslední chvíle a pak zkusit auto přeskočit. Osobně si na základě několika svých zážitků nedělám iluze, že bych v takové situaci myslel na to, zda složím motorku nebo auto přeskočím.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Krizová situace - duální brzdy 8 roků 4 měsíců zpět #8808

  • Beyk-Vevercak
  • Avatar uživatele Beyk-Vevercak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 206
  • Obdržená poděkování 5

scalla napsal: Nechci ti kazit radost, ale myslím, že VFR nemá tak silnou zadní brzdu, abys při brzdění z vyšší rychlosti (pokud nebude mokro, písek) dostal do smyku. Osobně ani zadní brzdu neumím používat. Dnes jsem si zrovna říkal, kdy jsem na ni šlápl naposledy. Nicméně složit VFR můžeš jako každou druhou motorku. Při šlápnutí na zadní brzdu, předek přibrzďuje jen jedním párem pístků. Na téma Dual CBS jsem přeložil článek. Najdeš ho v technice.
Při hrozící srážce s osobním autem se spíše doporučuje brzdit do poslední chvíle a pak zkusit auto přeskočit. Osobně si na základě několika svých zážitků nedělám iluze, že bych v takové situaci myslel na to, zda složím motorku nebo auto přeskočím.


Zadni brzdu pouzivam celkem bezne, sily na zablokovani ma podle mne dost.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Krizová situace - duální brzdy 8 roků 4 měsíců zpět #8809

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Beyk-Vevercak napsal: Zadni brzdu pouzivam celkem bezne, sily na zablokovani ma podle mne dost.


Nenapsal jsi na čem. Na farošovi na okruhu? Nebo na VFR1200? V MotoGP taky jsou schopni zablokovat zadní kolo ve vysokých rychlostech. Brzdy asi nemá smysl srovnávat. :-)

Mám sice ABS, ale zkoušel jsem zašlápnout zadní brzdu tak, aby ABS zabralo. Nikdy se mi to nepodařilo (na suché silnici). Na rozdíl od předku. Ale chtěl jsem říct něco jiného. Pokud tuto situaci nenatrénuješ tak, abys byl schopen reagovat podvědomě, je to všechno jen v rovině úvah.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Krizová situace - duální brzdy 8 roků 4 měsíců zpět #8810

  • Beyk-Vevercak
  • Avatar uživatele Beyk-Vevercak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 206
  • Obdržená poděkování 5
zablokuju ho jak na farosovi, tak na vfr a stejne tak i na malem trickerovi .. proste na to musis dupnout :-D. ale jako reseni hrozici nehody se mi to taky nezda idealni

jinak zadni brzdu bezne pouzivam na VFR, hodi se pri jizde z kopce nebo pro korekci pri prilis rychlem prujezdu/vyjezdu zatackou, muzes pak zaroven drzet plyn a zaroven brzdit, stabilizujes si motorku

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Krizová situace - duální brzdy 8 roků 4 měsíců zpět #8811

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Beyk-Vevercak napsal: jinak zadni brzdu bezne pouzivam na VFR, hodi se pri jizde z kopce nebo pro korekci pri prilis rychlem prujezdu/vyjezdu zatackou, muzes pak zaroven drzet plyn a zaroven brzdit, stabilizujes si motorku

Myslím, že víš, jak jezdím a že při mém stylu jízdy rozhodně nepotřebuji držet plyn a zároveň brzdit. :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Krizová situace - duální brzdy 8 roků 4 měsíců zpět #8835

  • Tommy
  • Avatar uživatele Tommy
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 118
  • Obdržená poděkování 1
Souhlas Beykem, zablokovat se to dá celkem snadno, stačí prostě dupnout a zadní kolo už pěkně pochoduje. Ale jestli by to tím stylem i šlo položit, to nevím a zkoušet to nehodlám :-D

Jinak já teda zadní brzdu používám často, kromě doplňku k přední (možná spíše pro pocit a ze zvyku, nevím) hlavně třeba v nízkých rychlostech (blízkých rychlosti chůze) kvůli lepšímu manévrování.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Krizová situace - duální brzdy 8 roků 4 měsíců zpět #8836

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Zadní brzdu používám běžně zejména pokud jedem malinko svižněji, protože pak Fi (v tandemu) potřebuje trošku přitlačit na brzdy. Pro korekci náklonu v horských vracečkách jetých dolů taky dobrá věc. Bloknout to jen tak jsem nezkoušel, ale s tvrdším podřazováním není problém. Jinak z vlastní zkušenosti můžu říct, že při opravdu těžké krizovce člověk možná na něco myslí, ale vše dělá instinktivně a po situaci vlastně neví co vše udělal. Každopádně je asi rozumnější brzdit do poslední chvíle a to co to jde. I VFR jde ve dvou na přední.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Krizová situace - duální brzdy 8 roků 4 měsíců zpět #8837

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43

Maxx napsal: I VFR jde ve dvou na přední.

No tak tohle už bych zařadil do kapitoly "VFRkářská latina".
Ale možná to každý chápeme trochu jinak. V prvé řadě - nebudu tvrdit že každá, ale skoro každá motorka udělá stojku, ta ve větší, ta v menší rychlosti. VFR patří do té druhé skupiny.
Při krizovém brzdění z 50km/h VFR stojku neudělá ani když jedu sám. To si necucám z prstu Vyzkoušeno na polygonu v Mostě, radarem změřenou nájezdovou rychlost a instruktoři nás honili neustále dokola, že brzdíme málo intenzivně. Tedy kromě mě :-), protože jako jeden z mála motorek s ABS jsem neměl strach za to vzít plnou silou.
Byl tam borec se SRADem, který fakt uměl a ten prakticky od začátku brzdil ze zadkem v luftě, zadní kolo dobrého půl metru nad zemí, alias stoppie. Ostatním se to nadzvedlo, až když skoro stáli (nemusí být motorkou, třeba měli jen větší strach). Ale rozhodně se to nikomu nezvedlo v 50 km/h.
Takže když se řekne že motorka "jde na přední", přestavím si, že je na ní možné udělat stoppie. Když se podívám na youtube, je tam plno naháčů nebo supersportů, kde to lidi dělají i z docela velkých rychlostí. Lehká motorka, silné brzdy. Zcela pochopitelně nikdo nedělá stoppíe s chopperem. A mastodont VFR800 (FI, VTEC) s dvoupístkovýma brzdama? (duální pístek nepočítám).

Bohužel, zase přestal (nevím proč) fungovat BBcode editor, takže odkaz sem vložím takhle blbě

vfrworld.com/forums/showthread.php/25217-is-stoppie-possible

doporučuji následující příspěvek:

iv attempted stoppies a couple times, locked the front wheel, that was it. no stoppie. i may be able to do it if i can get my zx9r working.

Kdo nerozumí - borec se několikrát pokusil o stoppie a jediné, čeho dosáhl, že se mu bloklo přední kolo, ale zadek se nezvedl. Na rozdíl od kawy.

Pokud jde o zadní brzdu, fakt bych chtěl vidět, jak v 50 km/h na suchém a čistém asfaltu dostanete motorku do smyku. Abychom se opět nebavili každý o něčem jiném. Netvrdím, že v určité fázi brzdění (u VFR800 bych tipnul 20 - 30 km/h) nedojde k zablokování zadního kola. Ale s přihlédnutím k tématu diskuse bych čekal, že tento efekt bude potřebný v trochu vyšší rychlosti.

Kdybyste nechtěli jen tak teoretizovat a mlátit prázdnou slámu, pojďme se přihlásit do motoškoly (Most nebo jiná, kde mají polygon s radarem). Pokud v Mostě, pak když se nás přihlásí dost, mohli bychom absolvovat všechny tři levely, kde ten třetí už se jezdí na okruhu. Osobně jsem ochoten v rámci podpory dobré věci první level absolvovat znova. A při brzdění z 50 km/h můžete ukázat, jak dovedete dostat VFR do smyku nebo na přední :-). Jako motivační odměnu dávám flašku skořicového Jacka. :-) Myslím, že by to nemusela být špatná klubová akce. Pokud bychom to udělali pá-ne (aby mohli dojet i ze vzdálenějších mist), pak bližší by si mohli v pátek zajezdit v sosnové, Přespali bychom někde u Mostu nebo v Krušných horách, sobota motoškola a večer bychom vyhodnotili akci... :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Krizová situace - duální brzdy 8 roků 4 měsíců zpět #8838

  • Beyk-Vevercak
  • Avatar uživatele Beyk-Vevercak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 206
  • Obdržená poděkování 5
ja stoppie cilene neumim a asi se ho ani nebudu ucit (rozhodne ne na veverce), ale ono to chce trochu techniku, na mem starem FI jsem to videl na vlastni oci .. pokud jsem to spravne pochopil, musis dostat vidle hodne k dorazu (ale ne uplne brutalnim zmacknutim) a pak jeste rychlym pohybem brzdam pridat .. dostanes tlumice na doraz a ses na prednim hned :-D .. pry :-D

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

  • Strana:
  • 1
  • 2
Vygenerováno za 0.324 sekund
Powered by Kunena fórum