Ahoj,
nechal jsem si přešít sedlo loni. Projel jsem nějaká fóra a nejdříve byl rozhodnut, že si to nechám udělat v DD Tuning Mohelno, jako většina lidí. Pak jsem se tomu ale začal věnovat víc a na nějakém fóru narazil na doporučení na čalouníka v Praze - Zbraslavi (
www.autocalounictvi-horacek.wz.cz/). Dotyčnému jsem tedy zavolal a sjednal si návštěvu. Už když jsem přišel k němu do garáže jsem z toho měl dobrý pocit, všude krásně čisto, srovnáno (což i pak odpovídalo jeho preciznosti), zaparkovaná motorka... prostě krásná čistá dílna :-) Navíc p. Horáček je velký sympaťák a rád si povídá o motorkách :-)
Nejdříve jsme řešili změnu sklonu sedla... přeci jen s tím sklonem dopředu dolů se mi dost často stávalo, že mě přítelkyně při brždění natlačovala na nádrž.. což se mému "píp" moc nelíbilo
Bylo domluveno, že p. Horáček srovná sklon tak, že sedlo v mé zadní části více narovná a u spolujezdce vepředu přidá... takže z toho udělá takové schody...
Druhá část výplň... dost jsme diskutovali na téma gel. Moc mi jej nepodoručoval z dlouhodobé perspektivy, poněvadž po delší době se gel vymačká a už se nevrací do původní podoby. Když na své motorce testoval různé druhy výplně, nejlepší zkušenosti měl (a má) s tzv. studenou pěnou. Na první pohled podobné molitanu, ovšem s mnohem lepšími vlastnostmi (komfort, živostnost, aj.)
Třetí část potah... no, zcela upřímně, zde je plná inspirace ze sedla p. Horáčka na jeho motorce. Jednoduché šití, boky z koženky alá karbon, středy z klasické černé koženky. Chtěl jsem prostě úhledné, nenápadné sedlo, co splní svůj účel a přitom na motorce nebude vypadat jak slon v porcelánu
Tento čalouník nepoužívá klasickou koženku, která se natahuje standardně čtyřmi směry do kříže, ale takovou, která se natahuje osmi směry, tudíž je mnohem poddajnější a mnohem méně se vytahuje, takže sedlo (přesto že koženka je dost měkká) po nějaké době nevypadá jako vytahanej svetr...
Studená pěna je asi 1 cm silná a já i přítelkyně jsme dost řešili, jestli dát jednu vrstvu nebo 2, kvůli komfortu. Čalouník navrh fantastické řešení v podobě, že upraví sedlo do nového tvaru, udělá jen provizorní potah (který je možné sundat a nandat), do toho 2 vrstvy pěny a s přítelkyní si uděláme testovací jízdu. Během jízdy jsme pak jednu vrstvu vyndali a mohli přímo porovnat rozdíl v počtu vrstev... výsledek, já 2 vrstvy, přítelkyně jednu.
No a teď to nejlepší... odvezl jsem mu sedlo a za 2 dny pro něj jel na testovací jízdu (viz řešení počtu vrstev pěny), druhý den jsem mu sedlo odvezl zpátky a za další 3 dny mi volal, že sedlo je hotové k vyzvednutí
A cena?... celé toto všechno 2.700,- !!!!!
Doufám, že to celé nevyznělo jako jedno velké PR, ale z celé této záležistosti mám ještě do dneška velkou radost... příjemné jednání p. Horáčka, absolutní preciznost jeho práce, do týdne hotovo, vynikající cena... co víc si přát