Téma:

Re: ukončení sezóny 2010 14 roků 2 měsíců zpět #5598

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Maxx napsal:

Mno třeba auto bych nějakému "kutilovi" nesvěřil ani za nic. Motorku si dělám sám krom právě ventilů, na ty jezdím pořád do stejného servisu kam jsem jezdil i se 750 a musím zaklepat, zatím spokojenost. (ikdyž vím, že ani tam nejsou svatí)


No kdyby jsi viděl, jací kutilové často v těch servisech dělají, asi by jsi nenapsal, co jsi napsal. Samozřejmě, existují výjimky a i v servisu jsou machři, kteří něco umí. Ale takové aby jsi pohledal. A když už, pak jsou nuceni tu práci flákat, aby stihli udělat opravu v předepsané normě, což na starším autě nejde. Tam se třeba zrovna s čištěním těch brzdových třmenů nepočítá. :-( A taky se tam bohužel často krade. Sám jsem musel několikrát taktně naznačit známým (majitelům servisů), co tam ti jejich dárečci páchají, když jsem to náhodou viděl. Člověk občas něco zkurví, to se stane i v lepších rodinách. Ale nesmí to být permanentní jev. O tom, jak je "opečovávaná" firemní škodovka ani psát nebudu.

A když jsme u té kvality práce, tu si může ověřit každý, komu na VFR v servisu napnuli řetěz. Předepsaný moment na utažení toho excentru je 80Nm. (možná 82, to si teď nepamatuji). Já to utahuji na 84, ale tak či tak, je to moment, který povolíš jen s takovým tím pákovým prodloužením z golovky. Když na to musíš vzít metrovou trubku, je něco špatně.

U auta je to stejné s kolama. Předepsaný moment bývá většinou 100-120Nm. (VFR má vzadu 108Nm). Podle auta se to může lišit. V kolika servisech použijí momenťák? Většinou to dorvou pneumatickou utahovačkou na plné koule (pro sichr, aby kolo neupadlo). To, že třeba můžeš píchnout a to kolo nepovolíš, neřeší. Co takový moment dělá s hliníkovým diskem ponechám na fantazii každého z vás.

Jen tak pro zajímavost, před dvaceti lety údajně prohlásil inspektor evropské servisní sítě jedné velké automobilky, že pro zlepšení kvality servisu by bylo nejlepší, kdyby tu kapotu ve fabrice zaplombovali, aby tam nikdo nelez. Že když se na tom autě nebude dělat nic, napáchá se méně škod. Ale svým způsobem můžeme vidět potvrzení tohoto výroku dnes. Používání long life olejů, hydraulické zdvihátka ventilů, které se neseřizují, návrat od rozvodových řemenů k řetězům, propočteným na živostnost motoru apod., takže auta dnes zajíždí do servisu méně často, než před těmi dvaceti lety. A servisy brečí, že mají málo práce (jen v Praze prý jsou pořadníky).

Když vezmu jako kutila sebe, což v podstatě jsem, protože mne to neživí, pak to je taky moje výhoda. Mně nevadí, když to místo osmi hodin budu dělat dva dny. Právě proto, že mne to neživí a ty peníze nepotřebuji. A když někomu něco opravím, pak za ten peníz koupím zase nějaký vercajk nebo přípravek. Protože třeba na napínák řetězu si vystačíš i se šroubováčkem. Ale ten přípravek ti napínák zablokuje, takže se s tím tolik nenadrbeš a můžeš to dělat bez asistenta.
A taky je třeba zainvestovat do nějaké literatury, protože třeba na motorech je spousta věcí obecně platných, ale každý motor má nějakou konstrukční odlišnost a taky v té fabrice vymýšlí různé způsoby, jak to servisovat. A když to nevíš, nadrbeš je jak magor nebo něco poděláš.

Když už jsme u těch ventilů, pak to opravdu žádná věda není. Časem o tom napíšu článek, vč. pár vychytávek, které jsem si k tomu vymyslel (holt chybama se člověk učí :-) ), takže si to bude moci udělat opravdu každý sám, kdo se je trochu zručný a má slušný vercajk (tím myslím třeba od Tony, ale rozhodně ne nějaký low cost shit, na které nedrží ořech na ráčně), protože když ti spadne něco do motoru, je té práce hnedle víc. :-) No a na VTEC ventily jsou potřeba takové malé pičince na jejich zablokování (přesněji řečeno sepnutí), jinak ta vůle změřit nejde. Starší modely by měly jít proměřit i bez rozebírání.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: ukončení sezóny 2010 14 roků 2 měsíců zpět #5599

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
To se nám to ukončení sezóny nějak zvrhlo. :laugh:

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: ukončení sezóny 2010 14 roků 2 měsíců zpět #5603

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Tak co se týče motorky nevím, to jsem byl v Hondě pouze jednou ve Švýcarsku a tam skákali přednostně a sakra se snažili abych odjel a za chvíli někde neskjsnul. Nemůžu říct půl slova.
Co se týče auta, opravdu, já dám raději na značkový servis. Nejen záruka mobility je věc kterou ti "kutil" nedá ať je borec jaký chce. Navíc mám na vše papír a já osobně jsem člověk, který by novější auto bez servisky v žádném případě nekoupil. Samozřejmě prověřené servisky. Někde od kámoše dostanu slovo to je vše, při prodeji.. k ničemu. Mluvím o relativně novějších autech, o starších naprosto bez debat. Zbytečné utrácet prachy za servis na starší běžné auto. Je to trošku o prioritách, pokud budu vědět, že si něco (auto, moto) nechám fakt dlouho tak proč to nedát známému, kterému věřím, ale pokud to budu chtít za nedlouho prodat a relativně nové tak nemám problém dát pár korun navíc a mít na to papír.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: ukončení sezóny 2010 14 roků 2 měsíců zpět #5604

  • scalla
  • Avatar uživatele scalla
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Příspěvky: 1546
  • Obdržená poděkování 43
Bohužel je známý a smutný fakt, že služby obecně fungují na západ od našich hranic trochu jinak a třeba BMW servis má tady takovou pověst, že spousta lidí jezdí servisovat do německa. To ještě zlatá Honda. Protože třeba v Hondě v Letech jsou taky vstřícní, ochotní a fajn lidi. A taky značkový servis by měl být lépe vybaven, mít servisní příručky, školení, což je v případě kutila problematické. Ale třeba záruka mobility - už jsi to někdy použil? Já to zažil na firemní škodovce v minulé práci. Zánovní fabka klekla, tak tam borec zavolal, že stojí tam a tam a chce druhé auto. Bylo mu slušně vysvětleno že sice ano, aaaleee... no prostě kulové. Jednou poznámek malým písmem třeba bylo, že se to musí pokazit mimo Prahu. Vzhledem k tomu, že se mu to pokazilo asi 3km od hranice Prahy jsme si pak z něj dělali legraci, že to měl za tu ceduli dotlačit. :-) Jinak já jsem koupil auto taky se serviskou, koupené v ČR, jeden majitel, servisovat jezdil do značkového servisu ke známým... no, pak jsme na tom s tatou ještě dva víkendy dělali, abychom dali dohromady tu zanedbanou údržbu :-) Ale je fakt, že od té doby jsem najel 100 tis. km bez jediného škobrtnutí. A že Renaulty nemají zrovna dobrou pověst. :-)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: ukončení sezóny 2010 14 roků 2 měsíců zpět #5607

  • Maxx
  • Avatar uživatele Maxx
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 575
  • Obdržená poděkování 5
Fakt je ten, že člověk musí mít štěstí. Je o to o lidech. Když si k tomu stoupne flink bez tak je jedno jestli ve značkovým nebo jákýmkoliv servise. Bohužel jak jsi psal, v ČR to není vždy OK. O tom BMW jsem četl a slyšel taky hodně. Celkem nechápu jak si vůbec značka s takovým renomé, všude proklamující jak má úžasné stroje, může dovolit mít v ČR takové fušery a předražené služby.. no ještě ne vším jsme tak daleko jako západ ;)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: ukončení sezóny 2010 14 roků 2 měsíců zpět #5608

  • DaveVFR
  • Avatar uživatele DaveVFR
  • Offline
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Příspěvky: 412
  • Obdržená poděkování 1
Nechcete si založit nové vlákno v servisním koutku???

Prosím, nečekejte s rezervací míst v chatkách na poslední chvíli, mám v tuto chvíli zamluvených 24 míst.
díky

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: ukončení sezóny 2010 14 roků 2 měsíců zpět #5609

  • beyk0007
  • Avatar uživatele beyk0007
  • Návštěvník
  • Návštěvník
my bohuzel tentokrat nedorazime

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: ukončení sezóny 2010 14 roků 2 měsíců zpět #5611

  • Viki
  • Avatar uživatele Viki
  • Offline
  • SUPER SPECIALISTA
  • SUPER SPECIALISTA
  • Příspěvky: 414
  • Obdržená poděkování 1
já to bohužel taky vzdávám, kolega v práci si radši zlomil nohu,takže budu v práci za něho.... :huh: :angry:
všechny zdravím a příště to snad vyjde....

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: ukončení sezóny 2010 14 roků 2 měsíců zpět #5613

  • Jarak
  • Avatar uživatele Jarak
  • Offline
  • VIP EXPERT
  • VIP EXPERT
  • Příspěvky: 268
  • Obdržená poděkování 15
A jak to vypadá s tou dvanáctistovkou k vyzkoušení?Bude nebo ne?

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Re: ukončení sezóny 2010 14 roků 1 měsíc zpět #5617

  • DaveVFR
  • Avatar uživatele DaveVFR
  • Offline
  • Moderátor
  • Moderátor
  • Příspěvky: 412
  • Obdržená poděkování 1
Tak bohužel k testování VFR1200F musím podotknout, že nebude. Petr onemocněl, tak mi dnes nerad odřekl účast a přislíbil jaro.
Ale nevěšel bych hlavu. Zatáčky na železnobrodsku jsou perfektní a určitě se tam rádi svezete i na vlastních strojích a pokud to půjde, provedeme i focení ve velice pěkné a čitelné vracečce.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.415 sekund
Powered by Kunena fórum